Covid-19 salgını sürücülerin toplu taşıma yerine kişisel araçlarını daha sık kullanmasına sebep oldu. Bununla birlikte sürücülerin lastiklere olan ihtiyacı da doğru orantılı olarak artış gösterdi. Aynı zamanda kış aylarına girilmesi de bu artışa katkı sağladı. Arabam.com, bu nedenle lastik kullanımı ile ilgili bir anket gerçekleştirdi. Bu araştırma sonucunda Türkiye’de en çok kullanılan lastik markaları ve kış lastikleri ile ilgili sürücü tutumu ortaya çıktı.
Sürücülerin %62.4’ü Kış Lastikleri Kullanıyor
4 mevsim lastikleri, kış şartlarının çetin olmadığı bölgelerde yeterli oluyor. Ancak Türkiye’nin her bölgesinde kış aylarında dört mevsim lastiği kullanmak mümkün olmuyor. Kış lastiği kullanımı için diğer sürücülerin tercihleri araç sahipleri üzerinde etkili oluyor. Türkiye’de sürücülerin %62.4’ü kış aylarında kış lastiği tercih ediyor. Kış lastiği kullanmayan sürücülerin %46’sı bulundukları bölgede mevsim şartlarının sert olmadığını belirtirken %20’si bütçe ayıramayacağını söylüyor. Geri kalan araç sahipleri ise birbirine eşit oranda 4 mevsim lastiklerine sahip olduklarını veya kış aylarında dışarı çıkmadıklarını belirtiyor. Kış lastiği tercih edilirken belirleyici etken ise marka ve fiyattan ziyade uzun ömürlülük oluyor.
Türkiye’de En Çok Kullanılan Lastik Markası Hangisi?
Arabam.com’un anketi, sürücülerin en çok hangi lastik markalarını tercih ettiğini gösteriyor:
- Lassa: %27,2
- Petlas: %24,1
- Bridgestone: %20,4
- Goodyear: %11,2
- Pirelli: %4,1
- Diğer markalar: %13
En Çok Türkiye’de Üretilen ve Yerli Lastik Markaları Tercih Ediliyor
Ankette ilk ikide yerli markalar Lassa ve Petlas yer alıyor. 3. sırada ise yerli bir marka olmasa da üretimi Türkiye’de ortak firma Brisa’nın çatısı altında gerçekleştirilen Bridgestone bulunuyor. 4. ve 5. sırada bulunan Goodyear ve Pirelli lastik desenlerinin de önemli kısmı, Türkiye’de üretiliyor.