Goodyear, maliyetleri düşürmek, kârlılığı desteklemek ve “bu son derece zorlu ortamda rekabet gücünü güvence altına almak” amacıyla Colmar-Berg’deki fabrikasında “düşük hacimli” binek lastiği üretimini Avrupa’daki diğer fabrikalara yeniden dağıtmayı planlıyor. Goodyear, Dudelange’de yeni açılan fabrika da dâhil olmak üzere, hareketin Lüksemburg’daki tesislerindeki 100 işçiyi etkileyeceğini söyledi. Firma, bir iş koruma planı üzerinde danışma ve müzakere sürecini başlattı. Goodyear, bu sürece tâbi olarak, üretimin transferini 12 ila 18 aylık bir süre içinde tamamlamayı beklediğini söyledi.
Goodyear Geçiş Döneminde Niş Lastikleri Üretmeye Devam Edecek
Goodyear, geçiş dönemi boyunca lüks otomobiller için “niş” lastikler olarak tanımladığı lastiklerin fabrikada sınırlı miktarlarda üretimine devam etmeyi umuyor. 69 yıllık Colmar-Berg fabrikasının ana üretim portfoyü kamyon, otobüs ve hafriyat lastiklerini kapsıyor. Aynı zamanda Goodyear’ın Avrupa ve Asya pazarları için prototipler geliştirdiği Avrupa İnovasyon Merkezi’ne de ev sahipliği yapıyor. Şirket, aynı zamanda OTR lastik üretim kapasitesini artırmak ve süreç iyileştirmeleri yapmak için Colmar-Berg fabrikasında 36 milyon dolarlık çok yıllı bir yatırım projesinin de ortasında. Fabrikada istihdam sayısı 1400, nominal kapasite ise günde 6.000 lastik olarak listeleniyor.