Nokian Bayileri Aracılığıyla 2020’de Pazar Payını Arttırmayı Başardı

Oto Lastik

Pandemi, 2020’de pek çok zorluğu beraberinde getirdi ancak Nokian için bu yıl aynı zamanda büyüme anlamına da geliyordu. Nokian’ın Kuzey Amerika satış müdürü Tommi Heinonen, 2020’nin her ayında pazar payı kazandıklarını açıkladı. Nokian’ın hazırladığı podcast dahilinde konuşmasını gerçekleştiren Heinonen, bayilerin Nokian’a güvendiğini ve kötü zamanlarında dahi firma için adil bir pay ayırdıklarını söyledi. Ortaklığın güçlü olduğunu belirten Nokian, bayilere zor zamanlardaki desteklerinden ötürü teşekkür ediyor.

Nokian Bayileri ile Güçlü Ortaklıklarını Sürdürmek İstiyor

Heinonen, lastik bayileriyle güçlü ortaklığın 2021 ve sonrası için de odak noktası olmaya devam edeceğini söylüyor. Nokian’ın hem ürün planlamada hem de bayilerle ilişkilerinde uzun vadeye odaklandığını belirtiyor. Nokian, bahar ayında karantina nedeniyle kapatılması gerektiğinde Kuzey Amerika fabrikasında üretime yeni başlamıştı. Heinonen, bu tesisin Nokian’ın ABD ve Kanada’daki büyümesinin “temel taşı” olacağını söyledi.

Nokian Bayileri ile İletişimde Yaratıcı Yollar Buluyor

Nokian, daha önce hedefinin Kuzey Amerika’daki satışları 2023 yılına kadar ikiye katlamak olduğunu, binek ve hafif ticari araç lastiği fabrikasının bu genişlemenin temel itici gücü olduğunu belirtmişti. Heinonen, yüz yüze etkinliklerin ve toplantıların iptal edilmesi gerektiğinden, Nokian ekibinin 2020’de bayileriyle iletişim kurmanın yaratıcı yollarını bulduğunu söylüyor.

Tommi Heinonen: “Ekibimiz bilgi sunarken insanları güvenli bir mesafede tutmak için eğitim seminerlerini ve arabalı sinema benzeri formatları yeniden keşfetti. Birkaç satış ekibi üyemiz bir karavan kiraladı; lastik mağazalarını ziyaret ederek serilerimizi tanıttı ve bayilere eğitim verdi. Bu yıl farklı şeyleri deneme yılı oldu.”

Nokian 2021’de Araç Kullanımının Artacağını Düşünüyor

Heinonen, bayilerin yeni normal hakkında endişe duyduğunu ve yeni koşulların nasıl olacağından emin olamadığını söylüyor. Online toplantılar gibi araçların gelecekte hâla yeri olabileceğini belirtiyor. Nokian, 2021’de araç kullanımının; dolayısıyla da lastik talebinin artacağına inanıyor. Heinonen, insanların karantinadan çıktıktan sonra daha çok seyahat edeceğine inandığını belirtiyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir