Tüm araç lastiklerinin ömrünü etkileyen esas faktörlerden biri iklimsel otomobil kullanım koşullarına uygunluğudur. Kış ikliminde vasıta kullanımı zorlaşmaktadır. Kış mevsiminin getirmiş olduğu oldukça çok etki ucuz lastik ömrünü de azaltmaktadır. Kayganlaşan yüzeylerde yol tutuş performansını sağlamak en önemli sorundur. Kar lastiklerinin seçiminde diş derinliğine dikkat edilmelidir. Ucuz lastik seçilirken kış ayına uygun şekilde lastiklerin diş derinliğinin 3 milimetreden az olmamasına çok dikkat edilmelidir. Kış mevsiminde kalın tabanlı lastik kullanılmamalıdır. Aksi halde yüzey ile münasebet oldukça azalır, kızaklama riski ortaya çıkabilmektedir. Yüksek hızla yaş yüzeyde hareket etmek de kaymaya neden olacaktır. Böyle bir yolda süratin azaltılması ve öndeki taşıtla olan takip mesafesinin arttırılması en güvenli yöntemdir. Kış lastiklerinin kullanım süresi şekilde Nisan ayın ve Kasım dönemi tercih edilmelidir. Eski lastik artık değişmesi gerekir. Arabalarda 4 lastiğin birden değiştirilmesi önerilmektedir. Lakin böyle pozisyonlarda bir lastik de alınabilir. Oto lastik alımına gerekli olan özeni gösterdikten sonra yeni lastiklerinizin keyfini sürebilirsiniz. Tüm zorlu hava şartlarına karşı önlem almayı sağladığından, sırf buzlu zeminlerde değil yağmurdan sonra oluşan yaş zeminlerde de güvenliği sağlayacak niteliktedirler. Oto lastik satın alırken buzlu ve karla kaplı yollarda yol tutuş ve fren emniyetinin sağlanmasına, su tahliye ve yaş zemin çekiş gücüne, sürüş güvenliğine bakılması çok önemlidir. Kış lastikleri düşük sıcaklıklarda bile yumuşaklığını koruyabilir. Karlı yada buzlu yüzeylerde yol tutuşu baya zor olduğundan bu yüzeylerde müsait nitelikler taşıyan kar lastikleri, yaz lastiklerine göre bu bakımdan üst düzey etki sunmaktadır. Sırt bölgesindeki oluklar ıslak zeminlerde suyu tahliye etmeye, dolu bloklar ise çekiş ve fren gücünü aktarmaya fayda. Omuz; sırt ile yanağın birleştiği bölümdür. Kauçuktan yapılmaktadır. Yanak; lastiğin topuk ve omuz bölgesi arasında kalan bölgesidir. Yanak yardımı ile arabada konforlu sürüş sağlanır. Topuk; janta münasebet eden bölümdür. Damak teli lastiği jantın etrafında tutulmasını sağlar; jant ucu üstünde lüzumlu esnekliği sağlamaya fayda. Karkas yapı; damak teli ile lastik arasında iletimi sağlar. Kuşaklar; sırt deseninin altında uzanan dar katmanlara deriz. Çelik ve bez olan çeşitleri bulunur. Astar; hava sızdırmazlığını verici kauçuk yapıdır. Lastiğin içindeki havanın dışarı çıkmasını engeller. Lastiğimiz için ciddi parçalardan bahsettik ve biraz olsun lastik için neler mühimdir nelere dikkat edilmelidir bunun gibi sorulara kafamızda cevaplar bulduk. Bir de oto lastik konusu için özenli davranılması gereken bir öteki ayrıntıda jant uygulamasıdır. Lastik ve jant dönüşüm tablosuna göre uygun jant seçimi yapılıyor. Jant seçimi için şayet tavsiye edilen jant eni 5.0 ise bunun bir 6 5 ve ya 5.5’lik jantları seçmek gibi bir genişliği olmaktadır. Tüketicilerin çoğu lastik yanak kısmındaki yazılara işaretlere pek bakmıyorlar. Markanın yanında bu tip bilgilerde mühimdir Oto lastikler vasıtaları taşıyan, fren yapıldığında ve dönemeç alınırken vasıtaların güven içinde yola tutuşunu sağlamakta olan, huzurlu ve güven içerisinde uzun sürüşler için, yolun niteliğine bağlı olmadan sevdiklerinizin ve sizin güvenliğini sağlayan taşıtın en mühim parçasıdır. Uzun yollarda özellikle oldukça hızlı oto kullanımında bütün lastiklerin yol tutuş performansı çok fazla iyi olmalıdır ve bu uzun yolculukların bir eziyet değil de eğlence haline gelmesi gene otoların lastikleri sayesinde olmaktadır. Özellikle bunların sağlanabilmesi sizlerin oto lastik alırken çok dikkat etmeniz gerekli özelliklere ve yapacağınız masrafa bağlı olmaktadır.

İlk önce merak uyandıran soru lastikler nasıl bir biçimde incelenmiş olmalı. Otomobiller için lastikleri J.B Dunlop’un oğlunun 3 üç tekeri olan bisikleti için geliştirdiği lastik modeli ile yaşantımıza girmiş ve bundan sonra teknolojik değişimlerle geliştirilmiş zamanımızda kullandığımız lastikler üretilmeye başlanmıştır. Çadırla da kullanılan kumaşların ilkel jantların üstüne çivi ile çakılarak içine hava basılmasıyla tasarlanmış ilk tekerlek prototipi Goodyear şirketinin lastiklerin ham maddesi olan kauçuğu kükürt yardımı ile pişirip üretmesi ile oto lastik iyice gelişmeye ve değişime başlamıştır. Daha sonra bu imal edilen tekerlekleri kuvvetlendirmek için çelik ile katkı yapılmıştır. Ve zamanımızda bizim ve tüm araç sahiplerinin güvenliğini sağlayan otomobiller için en önemli parçalar içinde yer almaktadır. Günümüzde lastikler kauçuk, kord bezi ve çelik teller ile oldukça farklı kimyasal maddelerin bir araya gelmesinden oluşmaktadır. Lastik sırt, omuz bölgesi, yanak, topuk bölgesi, damak teli, karkas yapı, çelik kuşaklar ve astar bunun gibi kısımlardan bir araya gelmiştir. Sırt bölgesi; bütün lastiklerim yolla temas etmesini sağlayan en üst bölümdür. . 186 65 R 15 85H TL yazan oto lastiğinde 185 rakamı lastiğin taban genişliğini, 65 değeri bize oto lastiğin kesit yüzdesini 15 olan değeri de lastiğin jant çapını, R lastiğin gövde yapısını, 85 yük endeksini H hız limitini gösterir. Bundan böyle lastiklerimizin yanak bölgesine baktığımızda boş gözle değil de bilgi ile dolu olan gözler ile bakarak en doğru seçimi yapabilirsiniz. Kullandığınız lastiklerin çok daha uzun ömürlü ve yüksek performanslı kalabilmesi için hava basıncı, rot ayarı, balans ayarı, rotasyon, yük miktarına müsait lastiğin alınması, araba hızı, yol ve iklim koşullarına dikkat edilmesi önem taşır. Tüm bunların sağlanmasına rağmen uzun seyahatlerde lastik patlarsa nasıl değiştirileceğinin bütün otomobil kullanıcıları tarafından bilinmesi oldukça önemli bir konudur. Eski havası inmiş lastikler; bijon anahtarı yardımı ile sökülüp yüzde yüz çıkarılmadan kriko yardımı ile araba kaldırılır. Patlayan lastik yerinden çıkarılır ve küçük lastik yada stepne takılır. Böylelikle seyahate devam edilir.